Ebook Negeri Sambang Lihum

Ini adalah grup yang saya buat di Facebook. Tujuan dari pembuatan grup ini adalah pengumpulan cerita lucu dari daerah KalselTengTim. Setiap ada cerita yang masuk di grup ini, maka akan diposting di sini. Sekarang nama Negeri Sambang Lihum sudah diganti dengan Banua hujung Tanah.

Download Ebook Bubuhan Jingah Rabit (v.1)

Download Ebook Bubuhan Jingah Rabit (v.2)

Download Ebook Bubuhan Jingah Rabit (v.3)

Download Ebook Bubuhan Jingah Rabit (v.4)

Untuk membaca kisah-kisahnya silakan klik link ini

NEGERI SAMBANG LIHUM

29 thoughts on “Ebook Negeri Sambang Lihum

  1. umaa dangsanak.. unda ni blm umpat di jejaring sosial FB. unda ni katuju mangalatau mancari info nang bamanfaat, tamasuk blog andika nang mantap ni..
    krn diri ku hanya insan yg mematung di sudut zaman.. mencari rasa ektase yg tak ku dpt di masa2 gaung idealisme di pertahankan.. yg tak ada guna tuk karya krn materialisme menjadi asas.. hingga ku misrerikan dlm kesenyapan malam di penjara keterbelakangan dan ketersisihan.. inilah sebuah konsekwensi..

    andika dangsanaku jua..
    salam..

  2. buhan ulun di SERUYAN,KUALA PEMBUANG (KALIMANTAN TENGAH) katuju jua be elang & membaca kesah lucu & ada dunlutnya syukur alhamdullilah bagus gasan urang ulun mahilang akan stress. bubuhan ulun mendo’akan mudah Sukses urang piuan“““““ amin….

    • Makasih dangsanak

      Salam kenal dari kami semua

      Utuh Ujai hanyar dtg di Jkt. Di ruang tunggu bandara inya bapapatuhan wan 4 ikung urg.
      Urg Jawa: Gajah Noto (pina mandagum manyambat).
      Urg Batak: Sinaga (nyaring ha baucap).
      Urg Papua: Akumbuaya (sambil takujihing putih gigi kaliatan).
      Urg Minang: Sikumbang (tagas wan singkat).
      Utuh Ujai: (pina bingung mandangar urg harat2 barataan ngaran, imbah bapikir satumat lalu baucap) “ULAR SAMBUR.”

      http://www.facebook.com/banuahujungtanahborneo

  3. wah kada sengaja nemuin blog ini, en jadi penasaran apakah kumpulan cerita si palui juga ada. ulun bukan orang banjar cuma pas baca palui di koran, kaya’nya lucu meskipun ya….ndak tahu banar, tapi enjoy…….aja. bagi ulun mah, culture adalah our heritage, jadi mesti dijaga. kenal banjar sejak dikirimi kaset lagu banjar terutama anang ardiansyah, suka…tapi ya kadang ada nggak tahunya. bahkan sempet ketemu di gedung susu dan duta mall, truly a legend for me and impression banjar sense. sukses wae……………

  4. Umpat ba elang, sakalian bapadah ada pang sabigi dua kisah bubuhan pian tabagi di pesbuk. Bararamian haja pang, mangurangi urang gila akibat setres jar urang … Salam kenal dari tanah kaltim, samarinda …

  5. Assalamu’alaikum dangsanak sabarataan,aku umpat pang jau baelang ,pina rami banar kesah nih,hi ih mudahan haja sabaratan sehat lawan kada gagaringan,salalu mandapat patunjuk dan hidayah-Nya , amiin, salam parsahabatan.

  6. assalamualaikum. . .hri panas mambarangat mka puasaan ha pulank,asa dulak jua kdd nang d ulah,,pas tbaca site NSL nih,,ada jua takarinyum muha saurangan. . .mantap bnr kisah2nya yg sgt2 menghbur,,
    kwa d ambil ni kisah gasan b’koyo lwan kkwanan dgardu atw anak2 parincahan city. . .hahaha
    ulun minta ijin admin lah??

Tinggalkan komentar